January 3, 2017

TIPS UNTUK MELEMBUTKAN HATI ANAK-ANAK DAN SUAMI




Zikir dan Doa melembutkan Hati Suami dan Anak-anak


1. Zikir ini elok dia amalkan oleh isteri-isteri yang mahu hati suaminya menjadi lembut:
"Ya Aziz, Ya Jabbar, Ya Mutakabbir "
"Yang Maha Mulia, Ya Maha Perkasa, Yang Maha Megah"


Selepas membacanya beberapa kali, hembuskan ke atas suami sekira-kira suami tidak perasan. Atau isteri membacanya waktu suami tidur nyenyak.

Hembuskanlah di tapak tangan dan letakkan di hati (dada) suami. Mudah-mudahan Allah lembutkan hatinya. Bila hati sudah lembut, mudahlah dibuka kunci perhubungan atau pintu perbincangan. 
(Zikir ini juga boleh diamalkan untuk melembutkan hati anak)

2. Selain daripada itu amalkan doa nabi daud, baca 3 kali:

"Ya Allah, lembutkanlah hati suamiku, (sebut nama suami) sepertimana Engkau lembutkan besi"


3. Ayat 200 Surah Al Imran




Maksud ayat:-

200 . Hai orang yang beriman! Bersabarlah kamu dan kuatkanlah kesabaran kamu, dan bersedialah serta bertakwalah kepada Allah, supaya kamu berjaya.

Ayat terakhir daripada surah Al Imran ini hendaklah dibaca ketika memasak/menyediakan makanan dan dihembus ke dalam makanan tersebut bertujuan untuk melembutkan hati suami dan anak-anak.

4. Ayat 30-31 Surah AnNaml



Maksud Ayat :-

Sesungguhnya surat itu, dari Sulaiman dan sesungguhnya (isi)nya : ‘Dengan menyebut nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Bahawa janganlah kamu sekelian berlaku sombong terhadapku dan datanglah kepadaku sebagai orang-orang yang berserah diri”.

Ayat ini dibaca dan dihembus ke muka atau ke arah orang yang dimaksudkan secara berdepan. Ayat ini adalah untuk mengatasi masalah anak-anak yang tidak mendengar kata, tidak hormat kepada ibubapa dan sebagainya.

Semoga bermanfaat dan diberkati oleh-Nya.

credit : wajdi baby clothes




Eczema yang terjadi pada  kulit bayi sangat lah memerlukan perhatian serius dari ibu bapa, kulit bayi sangat lembut dan sangat sensitif dengan ubatan yang mengandungi pelbagai bahan kimia dan steroid.
Solusi yang kami temui adalah penggunaan Air ajaib yang dihasilkan oleh teknologi Jepun iaitu Strong Acidic pH 2.5  dan Beauty Water pH 6.0.  Ini adalah 100%  tiada sedikit pun campuran bahan kimia lain amatlah sesuai dengan kulit bayi dan juga orang dewasa. Gunakan tanpa was-was.
Jika anda ingin merubah hidup bayi anda dari bebas derita eczema rasailah  keajaiban  Set Beauty Water yang original lagi bermutu tinggi  tanpa campuran sebarang bahan kimia  sila mesej/whatsapp Kak Amy 019 369 2274.
Kami sedia membantu anda untuk menangani masalah eczema  ataupun masalah psorisis dan kami akan kongsikan tips dan  cara menggunakan Beauty Water Set  ini untuk dijadikan amalan seharian. Inn Shaa Allah.

  1.  Strong acid 200ml pH 2.5 
  2.  Beauty Water 200ml pH 6.0
  3.  Strong Alkali 200ml pH 11.5

Produk tanpa bahan kimia  100% water base

Belian combo ~ Basic set hanya RM 50  (botol  no. 1 & 2) 

Belian combo ~  Full set hanya RM 75  (botol no. 1, 2 & 3)  

Harga tidak termasuk kos penghantaran.

setiap semburan sangat bermakna. Niat kami ingin membantu kepada mereka yang memerlukannya.Inn Shaa Allah.